Forum

Witaj Gość 

Pokaż/ukryj nagłówek

Witaj Gościu, pisanie na forum wymaga rejestracji.

Strony: 1
Autor Temat:Wiadomości podstawowe - Facebook.


Krazy-
Tools
Moderator
Posty: 4
Wiadomości podstawowe - Facebook.
w: March 30, 2013, 17:32

Pośród wielu platform społecznościowych obecnych w internecie, na początku naszej drogi musimy skupić się na tych o największym zasięgu, najlepiej międzynarodowym, dopiero w późniejszym czasie, gdy zyskamy pewną renomę, możemy zainteresować się portalami tematycznymi (np dla ludzi zajmujących się DIY, czy tworzeniem sztuki).

Na pierwszym miejscu opisze podstawowe funkcje przydatne w marketingu i networkingu, najpopularniejszego portalu, jakim jest Facebook.
Portal ten oferuje możliwość zarejestrowania swojej firmy/organizacji w formie fan page`u, oficjalnie rejestrowanie firmy jako konta osobistego jest zabronione i może skutkować blokadą, nie mniej umożliwia nam stworzenie strony i administrowanie nią.
"Fanpejdż" pozwala nam na zastosowanie zdjęcia profilowego z logiem firmy, natomiast zdjęcie w tle, pozwala na zastosowanie banera o sporych rozmiarach i uiszczenie najistotniejszych informacji o naszej działalności w nagłówku strony.
Sam profil posiada zakładkę do informacji o nas, możemy podać godziny otwarcia naszych firm, ogólny profil działalności, nr telefonów, e-maile i adresy stron www.
Gdy uporamy się z tym, możemy przystąpić do opublikowania pierwszych wiadomości/zdjęć czy też całych albumów ze zdjęciami, możemy wzbogacić je o dokładne opisy, co znacznie ułatwia promowanie nam całych serii jak i pojedynczych produktów czy usług. Tak wstępnie przygotowaną stronę, możemy teraz zacząć zapełniać naszymi "fanami", oczywiście na wstępnie naturalnym odruchem dla nas, będzie rozesłanie zaproszeń do swoich znajomych z prośbą o przyłączenie się do naszego "fanpejdża", z własnych doświadczeń wiem, że uzyskanie wyników oscylujących w granicach 25-35% przyjętych zaproszeń, jest wynikiem bardzo dobrym, więc warto posiadać spora grupę znajomych, co ułatwi dalszy rozwój naszej strony. Jeśli mamy godnych zaufania współpracowników, można nadać im uprawnienia administratorów dla naszego "fanpejdża" i oni też będą mogli zaprosić swoje kontakty do polubienia naszej strony. Gdy zbierzemy przysłowiową pierwszą "setkę" ludzi, przystępujemy do działań marketingowych i takich, które pozwolą nam nie tylko zatrzymać naszych fanów, ale i przyciągną uwagę innych osób. Złota zasada jest tak, że na naszej stronie winniśmy publikować co najmniej 2 informacje dziennie (ale też nie możemy spamować co chwila, bo zrazimy do siebie naszych fanów), aby nie dać o sobie zapomnieć i aby nasi fani mieli okazję się zainteresować naszą ofertą, każdorazowe naciśnięcie przez nich guzika "lubię to", lub "udostępnij", powoduje, że nasza informacja dociera do osób z kontaktów takiego fana, można to porównać do rozprzestrzeniania się wirusa. Dzięki około 1000 fanom, na przykładzie mojej strony firmowej (https://www.facebook.com/KrazyTools), informacja potrafi dotrzeć w skrajnie optymalnych warunkach nawet do około 200000 ludzi. Biorąc pod uwagę to, że dysponujemy tym narzędziem zupełnie za darmo, staje się ono nie ocenionym orężem dla każdego, kto nie jest w stanie zapewnić sobie ze względów finansowych, profesjonalnej reklamy w Radio, TV, Bilbordach, prasie itp. Oczywiście sam portal Facebook, wychodzi nam na przeciw z opcjonalną, płatną ofertą, pozwalającą na ulepszenie naszych działań marketingowych, nie są one zbyt kosztowne, samą forma dość mocno przypominają narzędzie AdWord znane z Google`i i jest to albo okienko z odnośnikiem do naszej strony/postu lub jest to funkcja promowania naszych postów, co pozwala na utrzymywanie ich na pierwszej pozycji przez pewien określony czas.

Strony: 1
Strona wczytana w 0.039 sekund